Varför vågar ingen vara sig själv ?!

Allla dessa personer som går runt i skolan, nästan exakt likadant klädd som kompisen. Det är så fåfängt! Jag fattar inte varför folk inte bara skaffar sig en egen stil och ett eget liv och slutar vara så beroende av andra!
Alla vet ju att det inte är skoj om någon går och köper exakt likadana kläder som du har, eller hur?

Då kan det ju inte vara skoj för den personen som blir härmad, som faktiskt började med just det plagget.
I vår skola så är just detta vanligast bland tjejerna men killarna är inte sena att haka på. Om en kille börjar ha stickade tröjor så ska helt plötsligt alla killarna ha stickade tröjor, men dom är noga med att inte ha en exakt likadan tröja som någon annan. Dom skaffar kopior.
Det finns kanske högst 15 personer på vår skola som faktiskt vågar vara sig själva. Och om man nu är det så blir man utfrågad om varför man har gjort si och varför man ser ut så.

Som när jag färgade mitt hår blått på höstlovet (v. 44):
När jag kom till skolan på måndagen så frågade alla; Vem färgade ditt hår? Var klippte du dig nånstans? Varför gjorde du så? Och jag tycker det är så irriterande! Varför måste alla bry sig? Bara för att dom är så himla fega och rädda för att bli utfrysta så hackar dom på personerna som faktiskt vågar vara sig själva.

Det finns en tjej i min paralellklass som är så jävla bitchig och tror att hon är allt och att allt ska kretsa runt henne hela tiden. Om någon går klädd annorlunda i skolan så säger hon typ ;
Ååh, vilka fina kläder du har! Och sen när man går vidare så säger hon något i stil med: Not! , Eller inte?! Och börjar gapflabba.

Jag säger bara: Våga Vara Dig Själv!

Kommentarer
Postat av: Linda

GO GIRL!!

Splinter URBAN

2007-11-10 @ 11:00:59
URL: http://wickeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0